Slutet på resan

Ja imorgon så åker vi hemåt och inte har jag hunnit blogga så mycket. Tycker mest att mamma håller på med Facebook.

Men här kommer lite iallafall.

Har varit och lekt på sjukhuset, de har en väldigt trevlig lekhörna för barn. Denna dag var vi där för att hämta Ogge.



Sen skulle vi åka och se hur det går till och ta körtkort för pappa och Ogge skulle göra det någon dag.
Här sitter de och väntar på lunch.



Jag leker lite med vattnet och vattnar växten.



En dag så gick vi på Underwater Worl. Det var verkligen spännande. Massor med fiskar och massor med barn som jag kunde springa och leka med.



Som tur var så kom vi precis när de skulle få mat, så här ser ni dykaren som har med sig mat till fiskarna. Det fanns ju även haj i dessa akvarium.



Och se bara vilken stor abbore som simmar bakom oss.



Vi har också varit iväg på Koh Samet över en helg. Janne och Mai var med. Vi tog deras bil till BanPee och därifrån så tog vi en snabb båt över till ön. Så resan tog bara 1½ timme.

Jag hittade massor med kompisar, speciellt två tjejer men de var lite äldre än mig så de lekte bara en stund med mig, inte hela kvällen som jag ville.



Här ser ni mamma och mig skicka iväg alla olycka, så nu kommer vi bara o ha tur med oss.



Bada gjorde jag pappa och janne gillade att vara i vattnet så jag fick vara ganska långt ut.



Men ibland måste man ju bara ta det lungt, så här ser ni mig solandes.



Vi har även träffat Lasse och Sue, här är vi ute och äter på Vientie, väldigt god mat. Och här fick man springa och leka med andra barn hela tiden.



Sue och jag blev ju bra kompisar som vanligt.



Här tar vi en grupp bild på en del barnen som jag lekte med.



Vi träffar ju som vanligt Janne och Mai väldigt mycket och här var vi på Matahari och åt middag.
Väldigt dyrt och gott.



En dag så skulle mamma och pappa få massage då tog en Thaidam hand om mig, och så här såg jag ut när mamma kom tillbaka.



Vi åkte även ut till KohLarn en dag, där lekte jag med några ryska barn. Det var roligt.



Men roligast var när thaikillen lyfte upp mig så att jag kunde leka med fiskarna, krabborna och hajarna i de stora baljorna de hade.



Men trött blev jag av den resan så jag somnade på båten hem.



En annan dag så åkte vi på Floating Market.



Har har ni mig och mamma.



Här matar jag geterna. Men efter ett tag så tog jag flaskan och började o dricka själv. Mamma blev alldeles förskräckt över det. Det kan jag inte förstå hmmmm......





Den tog vi oss ett bad på Silver Sand. Det var väldigt skönt.



En dag åkte vi till Alrik och Duang, de hade fått kattungar så jag sprang efter dem och de ville absolut inte stanna för att få sig en ordentlig klapp av mig, det förstår jag inte.



Dunag sa åt mig att man måste ta det försiktigt, men vad är det för något.



Sen fick vi en jätte god middag, Alriks mamma och vän hade precis kommit denna dag så hon hade med sig välling till mig, den tar slut idag. Och mamma vill inte vara utan välling på flyget imorgon.




Ja snart är jag hemma igen. Och då är det inte lika varmt ute som det är här. Men det ska bli skönt.





Kram till er alla från Gottfrid via mamma.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0