Hälsokontroll på BVC

Då var det dags att gå på läkarbesök för att se hur mycket jag växer.
Mamma och pappa tycker att jag växer hela tiden, och Thaifolket säger att jag är så stor.

Här ser ni den söta lilla systern som ska väga mig, och hon håller om mig lite extra hela tiden.
Säkert är hon också kär i mig, förstår inte att dessa flickor är som tokiga i mig.
Jag vägde 9,1 kilo.



Här vill hon se hur lång och ståtlig jag har blivit vilket var 71 cm.



Sen fick vi gå ut till väntrummet och där hittade jag en tjej som blev helimpad över hur duktig jag var på och rida på plasthästen, klart jag kan sa jag och skulle visa ett ytterligare trix.



Men då ville mamma också vara med och kolla in tjejen. Hon blir ju så orolig över alla brudar som bara tittar på mig.

Sen fick vi gå in till doktorn och hon tyckte Oh a Big Boy, och mamma blir lite sur, hon tycker det känns som om jag är en sumobrottare vilket jag naturligtvis inte är utan helt normal pojke enligt Svensk standard.

Doktorn kollade av min hals och öron eftersom jag har hostat och haft en förkylning som inte vill ge med sig.
Men som hon sa så såg allt bra ut, skulle jag inte bli bättre så fick jag återbesök under veckan.



Sen på kvällen så skulle det badas inför natten, och eftersom vi inte har badkar så får det lov att bli handfatet.



På morgonen så tyckte mamma att jag skulle studera lite, hon har ju köpt en ABC bok på engelska och Thai, vilket pappa tyckte var onödig eftersom jag varken kan det ena språket eller det andra, men mamma tyckte att jag kunde titta på bilderna.




Kram till er alla från Gottfrid via mamma.

Kommentarer
Postat av: Sirpa

Vilken underbar bild :-) Gottfrid med glasögon. Den gillar jag. Ger en föraning om framtiden. Kunskap, attityd och glimten i ögat.

Kram

Sirpa

2009-03-27 @ 08:01:14
URL: http://hansgottfrid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0