Jul & Nyår är över

Ja äntligen så är Julen över. Även om det har varit ett bra jul men det blir ju alltid mycket o göra inför denna stora dag.

Jag fick vara tomte denna jul och nu kommer jag säkert inte få vara tomte på många år eftersom det är pappa som ska ut o köpa tidningen de kommande 15 åren och sedan komma in och vara tomte.


Jag som tomte

Jo jag fick ju faktiskt lite julklappar iår och det är jag ju tacksam för.



Jag o min nya leksak från kusin Bella

Den där leksaken är väldigt rolig som jag fick av Bella.
Jag och mamma var i Stockholm ett par dagar efter nyår vi behövde får våra Thai visum gjorda och så ville vi säga hej till Stockholmarna innan vi åker iväg.


Jag & moster Sirpa

Moster Sirpa hade en så fin julgran med massor av fina leksaker upphängda men jag fick bara titta på allt men inte röra, konsigt att jag inte fick ta ner sakerna för att leka med jag har ju en extra korg på landet till alla sakerna ju.


Jag och min Bumbo stol

Ja sen fick jag ju en till bra leksak av William, det är en blomma som man kan snurra och så låter den. Som ni ser på bilden ovan så har jag en hel korg med bara leksaker, hoppas att det kan bli en korg till. (kanske alla sakerna från julgranen som moster Sirpa hade)

Sen har jag fått börja o äta vanlig mat, Gröt och katrinplommon har jag smakat och det är ju väldigt mumsigt fast helst av allt skulle jag ju vilja ta med händerna.


Jag med lite banangröt


Jag och lite katrinplommon

Ja ni vet ju hur snygg man är första gångerna man käkar det är ju bara så. Och det är ju jättespännade med alla dessa nya smaker som jag får prova på.

Sen har jag och Melissa haft pulk tävling och jag kom först igen.


Jag & Melissa


Visst var det kul Melissa?

Det är inte alltid som den där Syrran fattar vad som är roligt.


Ja vad ska jag säga undrar Melissa

Men jag hade jätteroligt och jag vann ju pulktävlingen.


Segern är min

Näe nu måste jag sluta måste gå o sova.

Kram till er alla

Snart är jag i Thailand, tänk va spännande det ska bli.

Gottfrid via mamma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0