28 januari 2009

Nu har mormor varit här i en vecka och hon pratar lite konstigt så jag förstår ju inte allt hon säger, hon kommer från Finland och jag kan ju inte finska även om jag har dubbel medborgarskap både svenskt och finskt.

Mamma pratar finska med mormor hela tiden och jag tror att hon gör det för att jag inte ska förstå.


Jag låsas att mormor är rolig

Vi har varit med farmor också och en dag så gick vi på restaurang, fast innan det så hade mamma tvingat mormor att gå till frisören. Hon blev ju bra i håret efter klippningen.


Farmor, mormor & jag i vagnen farmor vill inte vara med på bild


Men jag är gärna med på bild

Inte fick jag någon mat på restaurangen, men efter det så gick vi till farmor och tur är ju det hon tänker ju hela tiden på mig. (Hon är säkert kär i mig)

Så mormor fick hålla i mig och farmor gav mig mat.


Mormor, jag & farmor

Sen idag så var vi och hälsade på hos Eva (Sunkans mamma). Jag har ju träffat henne en gång tidigare men då hade jag lite ont i magen och vissade mig inte från min bästa sida men det gjorde jag idag. Hon blev säkert också kär i mig, precis som alla tanter tydligen blir.


Eva & jag

Ja ni ser ju hon kan inte titta på någon annan än mig.



Ni ser ju hon har ju bara ögon för mig, förstår inte vad det är med alla tanter.

Men sen fick hon besök av sitt barnbarn Freja och det var ju en helgullig tjej, tror att jag blev lite kär i henne.


Freja, Eva & jag

Jag fick lov att känna om hon var verklig, hon ser ju ut som en ängel.



Hon är verklig, jag blir så lycklig. Freja berättade för mamma att hon går på skridsko skola varje söndag, och mammas fråga till Freja var om hon skulle lära sig piruetter och sånt. Då svarade Freja att hon måste ju först lära sig att stå på benen bara.


Tänk att du har en så fin Freja, Eva.


Freja & jag

Undrar om inte Freja blev lite kär hon också. Hon ser ju ut att vara i sjunde himlen.



Fast vi hade det väldigt mysigt, eller hur Freja. (Provar med tankeöverföring)

Nu ska jag hoppa i säng.

Tack för idag, och tack för fikat Eva.

Kram till er alla

Önskar Gottfrid via mamma


Kommentarer
Postat av: Sunkans mamma Eva

Tack för att du kom Gottfrid du är välkommen flera gånger. Hoppas att du får det fint i Thailand och hälsa till Sunkan och Pack.

2009-01-29 @ 15:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0