Soligt

Ja äntligen så har vi fått Internet i lägenheten och då kan jag ju surfa hur jag vill och när jag vill.

Vi har haft väldigt varmt och soligt hela tiden, utom en dag kom regnet och det är ju bra.

Nu har min kompis Johan åkt hem, jag fast han är ju 10 år äldre men han var ju rolig eftersom han lekte tittut leken med mig, skrattade så att jag fick ont i magen. Här skrattade jag så mycket att all plommonsaft kom upp igen. Den får jag så att jag inte ska få förstoppning, men ibland så blir det lite väl häftigt. Det här restaurang besöket blev allt väldigt olyckligt , mamma fick lov att springa hem och hämta nya kläder. Tur att det var nära hem eftersom det hade gått igenom alla kläderna jag hade på mig.


Kojen, Johan, Mina och jag

Här ser ni hur bra vi ändock hade det den kvällen.


Mamma, pappa, Kojen, Johan, Mina och jag (sover)

Sen har jag fått låna en barnstol av Edin vilket är skönt när man vill läsa tidningen eller plugga lite, har ju med mig lite böcker. Och det var ju tur att mamma tog med sig lite leksaker, tycker inte att de har speciellt lämpliga leksaker för mig som är så liten.



Sen måste jag ju hålla koll på omvärlden och vad som händer. Läser lite i Bangkok Post väldigt givande.



Sen var det ju Valentine dagen och det där med att köpa något dyrt blev ju en flopp, mamma fick telefonkort av mig.
Hennes pengar på telefonen har bara försvunnit eftersom hon har inställningar som ska hämta hem e-post från hennes jobbmail och det är ju inte billigt att ringa sverige hela tiden.

Och så gjorde jag mig fin för henne för att vara hennes Valentine.



Sen har vi träffat Sunkan & Pak


Pappa & Sunkan


Pak

Här sitter jag i Sunkans knä, jag somnade i bärselen som mamma har på sig och så hade jag solglasögonen på mig och nu ser jag ut som en tvättbjörn, jag tryckte mig för hårt mot mamma.



Sen åkte vi till Lasse och jag fick prova hans nya mopped, den var väldigt snygg. :)



Fick träffa Lasses tjej, men jag tror att hon blev kär i mig istället.



Vi har det väldigt bra här nere, det som kanske kan störa mamma är myrorna, hur mycke hon än städar, diskar och plockar undan (och har städhjälp) så finns dessa myror i lägenheten ändå, tänk bara när hon i början inte kom ihåg att min napp hade legat på filten en stund och hon stoppar in den i munnen och det kryllar av myror runt mitt ansikte, det var inte så mysigt ska jag säga er.



Eller tänk bara på barnmatstolen, om hon inte kommer ihåg att torka av den ordentligt då har myrorna rena paradiset. Eller när jag kräks ner min permobil då kommer de och har middag.

Sen har vi hittat en hund som Bella kanske vill ta hand om! Vad säger du om det Bella?



Nu ska jag sova

Kram till era alla från Gottfrid via mamma

Kommentarer
Postat av: Susanne

Ni verkar ha jätte skönt. Hoppas du får bukt med myrorna. Nu har Johannas bäbis kommit. Han heter Ludvig. Jag ska åka dit idag.

Kramar från Sus

2009-02-21 @ 12:47:38
Postat av: Sirpa

Hej!

Har du sett nallen du fick på "Alla hjärnans dag"? Den finns på Facebook.

Kram

Moster Sirpa

2009-02-21 @ 17:03:12
URL: http://hansgottfris.blogg.se/
Postat av: Susanne

I onsdags blev jag styvmormor!

Johanna och Daniel fick sin Ludvig!

Träffade Ludvig idag såå söööt.

2009-02-21 @ 23:29:36
Postat av: Sirpa

Grattis Susanne! Vad roligt för er alla :-) Kram Sirpa

2009-02-22 @ 09:30:46
URL: http://hansgottfrid.blogg.se/
Postat av: Bella

jo, det var en fin hund. Det finns organistationer att vända sig till om du vill ta hem den ;)

2009-02-23 @ 18:23:54
Postat av: Anonym

Fina bilder. Det verkar vara skönt väder, inte slask och regnsnö som här.



Jag vill också!!!

2009-02-25 @ 19:29:41
Postat av: Christian

varför kom inte mitt namn fram?? Det var i varje fall jag som skrev.

2009-02-25 @ 19:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0