En klarblå höstdag i långvind

Idag vaknade vi vid 8 tiden, och då fick mamma bråttom med att fixa frukost eftersom målaren skulle komma och kolla upp vad han ska fixa till i stugan.  Och som alla vet så finns det ju alltid saker och göra i ett hus eller sommarstuga.
Som alltid så blir ju jag trött vid halv tio och då vill jag ut till syrran, så mamma klädde på mig en massa kläder så att jag inte fryser.


Lilla jag

Jag somnar ju alltid bums när jag kommer ut. Syrran var ute på en egen långpromenad så mamma kunde pyssla med annat under tiden som jag sov. Senare så kom grannfrun över och tog en fika med mamma och mig, och det är ju alltid så trevligt eftersom hon hela tiden pratar och pussar på en hela tiden. Jag tror att hon är lite kär i mig. :)


Elisabeth och jag

Efter fikat så tog vi oss alla en riktigt långpromenad och då fick jag sova lite till. När vi sedan kom hem så gjorde mamma iordning badvattnet så att jag fick först och främst träna på att hälla vatten över mig, eftersom vi ska dyka nästa gång det är babysim. Men det var skönt att få håret tvättat och resten av kroppen, plus att jag fick testa de nya badleksakerna och de fungerade ju jätte bra.
Efter badet så fick jag mat, och sen så läste mamma och jag mina fina böcker.


Jag i badet med mina badleksaker


Kopplar av efter badet

Ja just det jag skulle ju berätta om mina kusiner som jag har från pappas sida. Här nedan ser ni Martin och jag ha ett samtal, han är ju väldigt smart, så det gäller att hänga med när han pratar. Han var ju med i ett TV program som hette Snillen spekulerar och han vann över alla de andra ungdomarna och jag tror att Martin var yngst, det var ju jätte bra gjort.


Martin och jag

Sen har vi Johanna och hon är också väldigt smart. Hon har börjat på djurgymnasiet, hon får även ha med sig sin hund vilket ju är jätte bra.


Johanna

Sen har vi faster Lena och hennes man Kalle, de träffade jag faktiskt när jag bara var 3 dagar gammal. Och jag lovar att kameran var framme och fotograferade mig den dagen. Jag kanske kan bli fotomodell när jag blir lite äldre. :)


Faster Lena, Martin, Kalle och jag i saltvik

Ja det är alltid trevligt när de är folk omkring, den här dagen som bilderna kommer ifrån är när de hälsade på farmor, fast det blir ju deras mormor hmmm...... knepigt det där (i engelskan och i finland så är det ju bara ett ord för båda farmor o mormor).

Ja det var lite om det, nu måste jag krypa ner i sängen annars blir mamma galen. Jag vet att hon spionerar på mig via sin kamera, typiskt att man aldrig kan smussla in brudar på rummet.


Spionkameran på mig

Kram till er alla från Gottfrid via mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0