10 nov & idag fyller jag 3 månader

Idag måndagen den 10 november fyller jag som sagt 3 månader, tänk vad tiden går fort snart kan jag säkert springa också.


Jag med min fina leksaksmobil

Mamma vaknade tidigt idag och då ville inte jag heller sova, så jag fick vara med pappa och titta på ekonominyheterna vilket är väldigt spännade i denna finanskris, (vilket vi aboslut inte såg något av när vi var i stockholm alla handlar ju som galningar).
Mamma och jag tog en snabb frukost och sedan åkte vi in till hudiksvall för att lämna in bilen på service, det är ju tur att mamma är lite om sig o kring sig så att vi fick en lånebil från Toyota, fast de ville ju först låna ut en bil från -03 men det gick inte för sig eftersom min avancerade bilbarnstol bara fungerar i nyare bilar så mamma fick ta en demo bil från -08. Tur att vi fick en ny bil annars får man ju skämas.

Sen bar det av till Farmor i saltvik för att bli omhändertagen på ett riktigt farmorlikt sätt, det vaggas och det pussas vilket är så mysigt. Vi tog oss en långpromenad runt saltviksudden.

I vanliga fall så brukar jag och mamma gå på babysim varje måndag men idag så var det inget vilket var synd eftersom jag skulle behöva ta ett bad, och så tycker jag ju att det alltid är så roligt eftersom jag alltid vinner. De andra bebisarna de är inte lika duktiga som jag. Ni ska se när jag och baddrottningen och jag simmar ifrån alla de andra, de bara jollrar av glädje. Här får ni se några bilder från förra gången när farmor och pappa tittade på och hejade fram mig.


Mamma baddrottningen och jag klara för start


Först upp på segermadrassen

 
Segervarvet


Och här glänser vi bara

Ja ni ser ju själva hur bra det ser ut. Men jag lovar att man är helt slut efter en sån här halvtimme. Jag brukar somna som en stock efteråt, vilket jag tror att mamma tycker är bra eftersom vi oftast åker själva och då kan hon köra i lugn och ro.

Så här ser jag ut efter badet

Men som sagt idag fick jag ju inte bada, hoppas att det blir av nästa vecka. Blir bara lite orolig om jag får ett bad innan dess, hoppas hoppas att mamma orkar.

Här har ni en konversation mellan mig och mamma:

http://www.youtube.com/watch?v=f-p7TxcpGho

Klicka på länken så öppnas den i eget fönster

Ni kanske vill se mitt fina rum också, jag är faktist väldigt duktig på att sova själv i rummet och i spjälsängen men den är ju så fin så vem skulle inte vilja sova i den ni ska få prova om ni kommer och hälsar på.
Jag brukar få John blund i ögonen kring halv åtta och då får jag mat av mamma och sedan så lägger hon mig i sängen och då somnar jag nästan direkt jag vaknar i och för sig en gång under natten och då är mamma så snäll att hon ger mig lite mera mat och då somnar jag om bums när hon lägger ner mig i sängen igen.

Här får ni se hur fint det är:

Min fina säng



Ja ni ser hur skönt det ser ut

Ja nu måste jag sluta mamma blir galen på att jag hoppar upp och ner i sängen för att fotografera både mig och sängen.

Imorgon ska jag berätta om mina kusiner på pappas sida, och faster ska också bli publicerad på bloggen.
Kram till er alla från Gottfrid via mamma igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0